Många bollar i luften!

Livet flyter på nästan lite för fort...
En hel jobbhelg är precis över och då hälsar jag härliga lediga måndag välkommen...
Men då vill givetvis hästarna ha frukost och ut i hagarna... 🐴 
Och på tal om hagar... då ska vi inte snacka om leran... ja fy tusan 😵
Så ingen sovmorgon här inte...

Vilken skillnad det blir nu när ridhusen är stängda... 
Jag som brukade rida dit ganska ofta... 
(Inte till ridskolan utan gamla ridhuset)
men vart ska man rida nu lixom?
 Ja vi är ute och galopperar i skog och mark... 
Men vi vill ju rida ordentligt... 
Ridbanan går ju bara att rida på typ nere efter ena kort sidan på en volt.. men eftersom jag har en häst med ganska stora steg får man lixom inte plats tyvärr.. 
Så nu måste hästarna på ridskolan bli friska... 🙈
Hon vill jobba... hon är väldigt samarbets villig... 
Men det gäller att piloten både gör rätt och orkar... 
Efter att hon vilat någon dag eller två blir hon lixom pigg på ridbanan och springer... lixom för att få ut sin energi för att sedan kunna samla ihop sig och komma till ridning 🐴 
Testade här om dagen med att longera lite först så hon fick ur all överskotts energi.. 
och jisses vilken skillnad... 
Man vill ju lixom få den där AHA känslan ... 
den är helt underbar 👌🐴
Men med mer träning konternueligt så ska det nog bli något av oss också! 
Ja för om ca 2 veckor ska vi vara med på dressyr träning för henne jag köpte Flicka av... 
gudars så spännande 😋

Och sedan på tal om mörkret ? 
Ja det är ju faktiskt lite läskigt! 
Men på med pannlampan bara... 😂🙈

Här om dagen var jag och min man inne i Karlstad .. 
mer exakt på Färjestad rid & trav... 🐴
På sadel clinic... ganska spännande faktiskt och lära sig lite grunder i hur sadeln ska sitta...
Med det så konstaterade ja att min super sköna Bats sadel sitter som ett smäck 👌 
Ja ja nog med det... 
Min man vet verkligen vad sin kvinna vill ha... 
väl där inne fick jag välja mellan ett ursnyggt schabrak eller ett bling bling pannband ...
Ja som är lite så där schabrak fantast skulle 100 gånger om välja det.. men helt plötsligt valde jag alternativ två... 
och jisses vad snyggt det blev 👌 
Ska nog åka in till Karlstad på clinic flera gånger å se vad som erbjuds denna gång 😂😂🙈😍

(null)

Hon är Såå Fin !! 
Fast jag saknar min andra prins också...
Fast han verkar ha det himla bra där nere i skogarna ... så det värmer i hjärtat ❤️

En sak till... igår när jag kom hem från jobbet efter ett 13 timmars pass... 
Hade min man fixat fina rosor  & choklad❤️
Han skämmer allt bort lilla mig😍

(null)

Jag har nu även bokat hotell och grejer inför min första träff på min hästmassör utbildningen i februari... 
Det ska bli så kul... 
Jag har mycket att lära här framöver .... 

Ni ser det kommer nog bli något av mig också tillslut 👌

Nej nu ska jag försöker sova! 
Ha det gött mina vänner ❤️

(null)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0